گفتگو با نگهبان دزد گنج های موزه همدان / حقوقم را ندادند دزدی کردم !

به گزارش رکنا ، چندی پیش اشیا موزه‌ای در استان همدان به سرقت رفت و سرنخ‌های موجود پلیس را به سارقی رساند که کارمند همان موزه بوده و با شکایت مدیران موزه به دلیل سرقت تحت تعقیب بوده است.ماموران پلیس در اجرای پنجاه و هشتمین مرحله اجرای طرح رعد این سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرقت از محل کار با ۱۸ سال سابقه کار!

من ۱۸ سال در موزه همدان شاغل بودم و حدود ۴ سالی میشد که میراث فرهنگی حقوقی در قبال انجام کارهای صدابرداری که برای آن‌ها با وجود اینکه وسایل را با هزینه شخصی خودم کرایه می‌کردم و انجام می‌دادم را پرداخت نکرد و کسی به خواهش و التماس‌های من که میگفتم حقوقم را بدهید، توجهی نکرد.

این متهم افزود: وقتی که میراث فرهنگی حقم را خورد و دستمزدم که حدود ۴۰۰ میلیون تومان بود را نداد و تصمیم به سرقت گرفتم .

سارق موزه همدان اضافه کرد: آن موزه حدود ۸۰ دوربین مداربسته و همچنین چندین فشار سنج داشت و برای انجام این سرقت ۱۵ بار به موزه مراجعه کردم و البته همه ۱۵ بار جای اشیاء واقعی عتقیه را با عتیقه‌جات تقلبی عوض و جابجا کرده و بدل آن‌ها را جایگزین کرده بودند.

این متهم افزود: من هیچ سابقه قبلی ندارم اما در حال حاضر از کار خودم که از موزه سرقت کردم پشیمان نیستم.

اشیاء کشف شده بیش از ۳ هزار سال قدمت دارند!

سرهنگ پیمان لطیفی سرکلانتر پنجم پلیس پلیس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: اشیاء کشف از سارق موزه همدان قدمت بسیار بالایی دارد و مربوط به حدود ۳ هزار و پانصد سال پیش است و به دلیل قدمت بالای آن که گفتهمی‌شودبرای دوره ایلامیان هستند، نمی‌توان قیمتی برای این اشیاء تعیین کرد.

وی تصریح کرد: ماموران ما سارق اشیاء موزه فوق را در حالی دستگیر کردند که در حال فروش عتیقه‌جات بوده و این اشیاء قیمتی را همراه داشته است.

سرکلانتر پنجم پلیس پایتخت تاکید کرد: متأسفانه اشیاء قیمتی و ارزشمند موزه‌ها گاهی توسط عده‌ای سودجو به سرقت می‌رود و به بهانه کسب درآمد به فروش آن‌ها اقدام می‌کنند.

سرهنگ لطیفی یادآور شد: پلیس با کسانی که بخواهند به فرهنگ ما تعرض کنند با جدیت برخورد می‌کند و آن‌ها را به دستگاه قضایی تحویل می‌دهد.

علاوه بر نکات ایمنی و مراقبتی که مسئولان و مدیران اجرایی در موزه‌ها جهت حفظ میراث فرهنگی ارزشمند کشور بر عهده دارند، توجه به پرداخت حق و حقوق پرسنل مراکز این چنینی که از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و توجه بیشتری را می‌طلبند نیز نباید از منظر آنان دور بماند.

 

کدخبر: 808342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟